Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i61l85a97n 28S29m45r33ž 3845604916441

Jakkoliv se zabývám desetiletí obnovitelnou energetikou a udržitelností, číslo, které uvádíte (bez odkazu) jako emisní stopu fotovoltaických panelů je neobvykle veliké.Patrně jsou do něj započteny emisní faktory některých plynů, které se při nedostatečné technologii a kázni dostaly do do ovzduší, jako například různé fluorované uhlovodíky nebo sloučeniny síry a fluoru, používané na čištění reakčních nádob. Existují ale i neemisní metody. V článku: http://www.clca.columbia.edu/papers/deWild%20etal%20-%20paper%20EPVSEC22%20Milano%20-%2020070830%20MdW.pdf, jež se zabývá právě vlivem uvedených plynů je uvedena emisní stopa (z roku 2007) na 1kWh se jedná o 30 - 36 g CO2, tedy třicetkráte níže, než uvádíte. Za 11 let se ovšem zlepšila technologie i zvýšila účinnost, takže se snížila i emisní zátěž.

Elektromobily napájené obnovitelně generovanou elektřinou (vítr, slunce,voda) jsou na tom emisně velice dobře, na provoz vychází asi 5 g CO2.

Principiálním řešením ovšem nemůže být samotná úsporná technologie, ale úsporné chování. Jak jistě každý nahlédne, je takový přístup velmi nereálný. Stále a stále vice, lidí i konzumu. To je úzké hrdo naší lahve.

0/0
19.4.2018 23:57

M18a15r46e56k 80N26o86v33o39t98n27y 9615841576710

Trochu se ztrácím ve výčtu emisí, ale jinak je Váš článek poučný. R^

0/0
16.4.2018 8:35

L95u40m83í41r 50V67i30t71h82a 2817477746242

Je těžké dobrat se k opravdu relevantním číslům, která by kvantifikovala ekologickou stopu těch či oněch technologií, ať už výroby, distribuce či zpracování (přeměně) energií, nebo jejich uchování.

Ať chceme nebo ne, elektřina je nejperspektivnější zdroj energie pro provoz samohybů, ať silničních, kolejových nebo třeba vodních. Elektromotor je vysoce účinný, má široký rozsah využitelných otáček (vlastně nepotřebuje převodovku), je lehký, malý, je použitelný i jako brzda/zdroj, při použití více motorů nahradí i diferenciál(y)...

Otázky jsou v zásadě dvě:

1) Jakým způsobem se bude potřebná elektřina vyrábět, a

2) Bude výhodnější uchovávat ji v bateriích, které si vozidlo poveze s sebou, nebo bude lepší dodávat ji vozidlu během jízdy, například trolejí nebo indukční soustavou zabudovanou do vozovky?

Bohužel racionální úvahy na toto téma jsou jako vždy zastíněny politickými rozhodnutími, většinou vyvolanými snahami koupit si hlasy voličů, kteří se nechají ovlivnit často dost ubohou a hloupou propagandou, místo aby byli schopni si utvořit kvalifikovaný názor...

A tak tu budou jezdit elektromobily vláčející s sebou desítky metráků baterií vyrobených za použití agresivních žíravin a jedů, spotřebovávajících další obrovská množství energie při svém vzniku a likvidaci a velmi neúčinně akumulující energii ze solárních panelů... Přitom největší část té energie se bude spotřebovávat na to, aby se ty obludně těžké baterie s minimem energetické zásoby přepravovaly sem a tam...

0/−1
12.4.2018 11:07



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz