Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i37l78a64n 26S27m42r21ž 3745234796391

Jakkoliv se zabývám desetiletí obnovitelnou energetikou a udržitelností, číslo, které uvádíte (bez odkazu) jako emisní stopu fotovoltaických panelů je neobvykle veliké.Patrně jsou do něj započteny emisní faktory některých plynů, které se při nedostatečné technologii a kázni dostaly do do ovzduší, jako například různé fluorované uhlovodíky nebo sloučeniny síry a fluoru, používané na čištění reakčních nádob. Existují ale i neemisní metody. V článku: http://www.clca.columbia.edu/papers/deWild%20etal%20-%20paper%20EPVSEC22%20Milano%20-%2020070830%20MdW.pdf, jež se zabývá právě vlivem uvedených plynů je uvedena emisní stopa (z roku 2007) na 1kWh se jedná o 30 - 36 g CO2, tedy třicetkráte níže, než uvádíte. Za 11 let se ovšem zlepšila technologie i zvýšila účinnost, takže se snížila i emisní zátěž.

Elektromobily napájené obnovitelně generovanou elektřinou (vítr, slunce,voda) jsou na tom emisně velice dobře, na provoz vychází asi 5 g CO2.

Principiálním řešením ovšem nemůže být samotná úsporná technologie, ale úsporné chování. Jak jistě každý nahlédne, je takový přístup velmi nereálný. Stále a stále vice, lidí i konzumu. To je úzké hrdo naší lahve.

0/0
doporučit
19.4.2018 23:57

M92a72r15e18k 23N65o40v19o77t69n60y 9525861466240

Trochu se ztrácím ve výčtu emisí, ale jinak je Váš článek poučný. R^

0/0
doporučit
16.4.2018 8:35

L78u94m35í86r 73V11i61t58h76a 2737487236622

Je těžké dobrat se k opravdu relevantním číslům, která by kvantifikovala ekologickou stopu těch či oněch technologií, ať už výroby, distribuce či zpracování (přeměně) energií, nebo jejich uchování.

Ať chceme nebo ne, elektřina je nejperspektivnější zdroj energie pro provoz samohybů, ať silničních, kolejových nebo třeba vodních. Elektromotor je vysoce účinný, má široký rozsah využitelných otáček (vlastně nepotřebuje převodovku), je lehký, malý, je použitelný i jako brzda/zdroj, při použití více motorů nahradí i diferenciál(y)...

Otázky jsou v zásadě dvě:

1) Jakým způsobem se bude potřebná elektřina vyrábět, a

2) Bude výhodnější uchovávat ji v bateriích, které si vozidlo poveze s sebou, nebo bude lepší dodávat ji vozidlu během jízdy, například trolejí nebo indukční soustavou zabudovanou do vozovky?

Bohužel racionální úvahy na toto téma jsou jako vždy zastíněny politickými rozhodnutími, většinou vyvolanými snahami koupit si hlasy voličů, kteří se nechají ovlivnit často dost ubohou a hloupou propagandou, místo aby byli schopni si utvořit kvalifikovaný názor...

A tak tu budou jezdit elektromobily vláčející s sebou desítky metráků baterií vyrobených za použití agresivních žíravin a jedů, spotřebovávajících další obrovská množství energie při svém vzniku a likvidaci a velmi neúčinně akumulující energii ze solárních panelů... Přitom největší část té energie se bude spotřebovávat na to, aby se ty obludně těžké baterie s minimem energetické zásoby přepravovaly sem a tam...

0/−1
doporučit
12.4.2018 11:07



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.